اهمیت لوگو در کسب‌و‌کار

اهمیت لوگو در کسب‌و‌کار و ۵ نکته کلیدی برای داشتن یک لوگوی موفق

اهمیت لوگو به این منظور است که توسط آن یک محصول بدون لوگو، قطعاً ناپدید می‌شود. شما بدون یک لوگو نمی‌توانید واقعاً یک برند باشید نام برند و 

لوگو دقیقاً چیست؟ می‌توان به شیوه‌ای ساده پاسخ داد که لوگو، یک بخش اساسی هر برند و هر طرح بازاریابیاست و احتمالاً هنوز یکی از دیده‌شده‌ترین بخش‌های هر کسب‌وکار می‌باشد.

هرچند، از دیدگاه بازاریابی، لوگو خیلی بیشتر از کمک در شناسایی عمل می‌کند. لوگوها همه چیزهای مهم در مورد برند را نشان می‌دهند و تمام تعهدات برند به مشتریان را ارائه می‌کنند.

وقتی‌که ما لوگو کوکاکولا را می‌بینیم، احساس می‌کنیم که تمام احساسات آن به ما منتقل می‌شود. احساس شادی می‌کنیم، حس بودن در یک پیک‌نیک خانوادگی در تابستان را داریم. این احتمالاً در تمامی فرهنگ‌ها همین‌طور است و درواقع نشانه‌ی لوگوی مؤثر و درست این است که در هر زبانی شناخته شود.

لوگوها همچنین به ایجاد تمایز بین یک برند در یک طبقه محصول کمک می‌کنند و در آن هر برند رنگ، نوع رفتار و طراحی گرافیک متمایزی دارد. هیچ دو لوگو متفاوتی نمی‌تواند کاملاً یکسان باشد، به‌ویژه در یک صنعت مشترک.

لوگوها به ما حق دسترسی سریع به مزایای برند را می‌دهند. لوگوها باعث جرقه‌ی یک احساس در مورد این‌که آن برند تماماً در مورد چیست در ذهن ما می‌شوند. برای مثال وقتی‌که شما لوگو نایک را می‌بینید، الهام گرفتن از آن سخت نیست، به‌خصوص اگر طرفدار ورزش یا برندها باشید.

علاوه بر این، بدون لوگوی قوی، شما هرگز نمی‌توانید کیفیت خود را برای مصرف‌کنندگان اثبات کنید. اگر برند شما نشان ندهد که کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهید، در عوض مشتریان ممکن است به سراغ رقبایتان بروند.

به برند خود، به میزانی که شایسته است توجه کنید

«توجه کردن» به این معنی است که در انتخاب لوگو برای نشان دادن کسب‌وکارتان، کمی تأمل کنید؛ اهمیت لوگو در آن است که کل برند شما را تعریف می‌کند.
بله شروع یا رشد یک کسب‌وکار تجربه دشواری است که شامل ملاحظات بسیار و استفاده دقیق از منابع گران‌بها می‌باشد؛ اما هنگام تصمیم‌گیری در مورد چگونگی سرمایه‌گذاری در زمان، انرژی و سرمایه، باید به یاد داشته باشید که در بازار امروز، شما نمی‌توانید تغییر نام دهید. این احتمالاً مهم‌ترین تصمیم شما است.

ایران مدیر در ادامه نکاتی در اهمیت لوگو که یک پایه قوی برای برند شما می‌باشد و درنهایت به کسب‌وکارتان رشد و توسعه‌ می‌دهد را ارائه می‌کند.

۱٫ عمومی نباشید

ابتدا اطمینان حاصل کنید که لوگو شما واضح و آسان است زیرا شما سال‌ها وقت برای شناساندن برند خود ندارید. اطمینان حاصل کنید که نام شما با محصول یا سرویس شما مرتبط باشد.

دوم، برخلاف شرکت‌های بزرگ، بودجه تبلیغاتی زیادی برای تبلیغات علامت‌های تجاری، به‌منظور کمک به مشتریان برای درک ماهیت کسب‌وکار شما، وجود ندارد.

به‌طور خلاصه، اهمیت لوگو در این است که باید آنچه را که شما انجام می‌دهید را نشان دهد و یک تأثیر مثبت برجای بگذارد. به همین دلیل طراحی لوگوی کسب‌وکار کوچک از طراحی لوگوی شرکت‌های بزرگ مهم‌تر است. شرکت‌ها می‌توانند به‌اندازه کافی هزینه کنند تا اطمینان حاصل شود که افراد با اسم خود هر نماد یا گرافیک را به هم مرتبط می‌کنند.

۲٫ تایپوگرافی را انتخاب کنید زیرا نشان‌دهنده چیزی است که به دنبال آن هستید

اکثریت برندهای کسب‌وکار کوچک بر اساس دو عنصر اصلی ساخته می‌شوند: عناصر تایپوگرافی و گرافیک یا عناصر نمادین آن‌ها. این عوامل با هم ساختار اصلی لوگو را شکل می‌دهند.

در کنار عنصر گرافیکی یا آیکون، تایپوگرافی مورد استفاده در طراحی لوگو گزینه بسیار مهمی است که طراح به نمایندگی از برند کسب‌وکار کوچک شما انجام می‌دهد. تایپوگرافی هنر و فن حروف‌چینی (حروف‌نگاری) برای نمایش زبان است. هنر چیدمان حروف برای زبان تصویری و  ارتباطات زیادی درباره برند شما برقرار می‌کند – آیا این یک علامت تجاری، شیک، برازنده، تازه و یا آینده‌گرا است یا نه.

تایپوگرافی شما باید هماهنگ با گرافیک به‌منظور بهینه‌سازی اولین تصور و برداشت مخاطبان باشد.

۳٫ برای لوگوی خود، رنگ‌های هوشمندانه‌ای انتخاب کنید.

 

رنگ لوگوی شما تعیین‌کننده‌ی برداشت مشتریان از برندتان است. قدرت رنگ، معمولاً به چشم مشتریان نمی‌آید اما شرکت‌ها زمان زیادی را صرف تعیین رنگ‌بندی لوگو می‌کنند.

درواقع رنگ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بازاریابان و طراحان، هنگام ساخت لوگو است. برداشتی که از رنگ‌ها‌ می‌شود بستگی به سن، جنسیت، شخصیت، درآمد و سایر ویژگی‌های فرد دارد. این موضوع باعث می‌شود که طراحان ملزم به دانستن این باشند که مخاطبشان از کدام طیف هستند و قصد دارند تا چه تصویری از برند در ذهن مشتری شکل بگیرد.

رنگ‌ها می‌توانند احساسات معینی را در افراد برانگیزند. قرمز می‌تواند باعث هیجان و اشتیاق شود و جلب‌توجه کند. به همین دلیل است که برندهایی مانند «کوکاکولا»، «ردبول»، «سی ان ان» از رنگ قرمز در لوگویشا‌ن استفاده کرده‌اند. رنگ آبی باعث ایجاد حس اعتماد و اطمینان می‌شود که در لوگوهایی مانند «فیس‌بوک»، «بی ام و» و «سامسونگ» استفاده شده است.

۴٫ توجه کنید که چگونه لوگوی شما مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در صورت امکان، از لوگوهایی که نیاز به توضیح زیادی دارند، اجتناب کنید. اگر کسب‌وکار کوچک شما بر روی رسانه‌های فضای عمومی، مانند تابلو‌ها و یا وسایل نقلیه باشد، یک آیکون جالب و به‌یادماندنی مهم می‌شود. این باید پیام را با سرعت و به صورت کارآمد به بیننده منتقل کند.

این نیز بسیار مهم است که در مورد تصویر بزرگ‌تر فکر کنید. لوگو شما چگونه به اجراهای مختلف برند نگاه می‌کند؟ آیا آن را در یک قالب رشد می‌دهد اما در قالب دیگر رشدی وجود ندارد؟ یا کانال‌های بازاریابی خاصی وجود دارد که ممکن است در آینده از آن استفاده کنید که در آن لوگو باید خوب کار کند؟ قبل از طراحی مجدد لوگوی خود، این پروژه‌های آینده را در نظر بگیرید:

·         کارت‌های کسب‌وکار و لوازم‌التحریر: فکر کنید که لوگو شما بر روی کارت شما ظاهر خواهد شد. به ویژگی‌های مختلف مانند کارت‌های دوطرفه، گوشه‌های گرد و قسمت‌های منحصربه‌فرد، فکر کنید.

·         نشانه: در برابر تمایل به تغییر نسبت به لوگوی خود، متناسب با فضای موجود مقاومت کنید.

·         وسایل نقلیه: اطمینان حاصل کنید که کامیون‌های خود را مناسب با برند طراحی کرده‌اید تا برند خود را به‌عنوان پیام اصلی قرار دهید.

·          لباس: کارکنان سفیران برند شما هستند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که آن‌ها به‌طور مرتب و حرفه‌ای لباس می‌پوشند و با تمام‌رنگ‌های برند یکپارچه می‌شوند.

·         طراحی وب: وب‌سایت شما باید برندتان را در طراحی و معماری خود ادغام کند و به‌وضوح و به‌طور کامل وعده‌های تجاری خود را انجام دهد.

·         رسانه‌های اجتماعی: لوگو را در پروفایل خود تغییر دهید و از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی برای نشان دادن ظاهر جدید خود استفاده کنید.

۵٫ اهمیت لوگو آنقدر زیاد است که برای طراحی آن باید یک متخصص استخدام کنید

با توجه به موفقیت‌های زیادی که در مورد عملکرد برندتان انجام می‌دهید، جایی برای صرفه‌جویی نیست. بااین‌حال، بسیاری از کسب‌وکارها ارزان‌ترین گزینه را انتخاب می‌کنند، زیرا آن‌ها ارزش یک برند خوب را متوجه نمی‌شوند و چگونگی تأثیر موفقیت آن‌ را درک نمی‌کنند.

برای طراحی لوگوی برند خود، شرکتی را انتخاب کنید که در آن شما به‌طور مستقیم با فردی که برندتان را توسعه می‌دهد صحبت کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام آثار هنری ساخته‌شده توسط آن شرکت، اصلی هستند و از سایر لوگوهای موجود کپی‌برداری نشده‌اند.

سخن آخر

بسیاری از شرکت‌های کوچک به اهمیت لوگو پی نبرده‌اند و از لوگوهای ضعیف رنج می‌برند و این به شما فرصت می‌دهد تا منحصربه‌فرد شوید. لوگو نماد برند شما است و صحنه را برای تمام پیام‌های استراتژیک شما تنظیم می‌کند.

شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار کوچک و کارآفرین، باید بسیار زیاد و سخت در مورد اهمیت لوگوی خود فکر کنید. هر عنصر باید یک تصمیم آگاهانه در مورد این باشد که می‌خواهید برندتان چطور ارتباط برقرار کند و چه مزایای عاطفی‌ داشته باشد. رنگ یا رنگ‌های خود را عاقلانه انتخاب کنید و مطمئن شوید که در صنعتتان منحصربه‌فرد است. یک نوع تایپ و طراحی گرافیکی خاص را انتخاب کنید که انرژی برندتان و آنچه مشتریانتان از آن دریافت می‌کنند را انتقال دهد.

اهمیت لوگو در کسب و کار و طراحی آن احتمالاً یکی از سخت‌ترین مسائل است، به‌خصوص اگر بخواهید یک لوگوی بسیار حرفه‌ای داشته باشید. اگر یک لوگو ایجاد کنید که پایه‌ای قوی برای برند شما ایجاد کند، کسب‌وکار خود را برای رشد و شکوفایی توانا خواهید کرد.

 

 

 

 

مقاله مشابه

چه کسب و کارهایی به وب سایت نیاز دارند؟

امروزه با افزایش روز افزون استفاده کنندگان اینترنت در ایران و جهان، اینترنت به زمینه ای بسیار مناسب جهت ارائه خدمات و برندسازی کسب و کارها تبدیل شده است. وب سایت یکی از مباحثی است که حتی بسیاری از افراد جهت معرفی خود و تخصص فردیشان از آن استفاده می کنند

هدف از یک لوگو چیست؟

زمانی که به اطرافمان نگاه می‌کنیم می‌توانیم به راحتی حداقل ده لوگوی مختلف را بدون تلاش زیاد بشماریم. لوگو‌ها همه جا پراکنده شده‌اند و در فرهنگ و سبک زندگی ما جا گرفته‌اند. آن‌ها بر تصمیم‌های ما تأثیر می‌گذارند، ارتباط برقرار می‌کنند و ارزش‌های یک شرکت را نشان می‌دهند و اغلب پر از معنا هستند.

ایجاد هویت بصری برند و تاثیر رنگ

هویت بصری موضوعی غیر عینی است برای مثال کاربرد رنگ در نظر بگیرید .رنگی که مورد دلخواه یم نفر است ممکن است برای دیگری جذاب نباشد . از رنگ قرمز خوشتان می آید؟ قرمز میتواند به معنی خطر و اخطار باشد.